Huur opzeggen

Ga je ons echt verlaten?

Je huur opzeggen regel je in een paar minuten. Gewoon online. Je opzegtermijn is een maand, maar eerder opzeggen is slim!

Opzegtermijn: minimaal 1 maand

De opzegtermijn is minimaal één maand. Die maand gaat in op de dag dat wij je opzegging ontvangen. 

Met dit formulier zeg je je huur op.

Eerder opzeggen is slim! Dan heb je alle tijd om alles te regelen en is de kans groter dat je eventueel spullen over kunt dragen aan een nieuwe huurder.

Hoe laat je je woonruimte achter?

Als je verhuist, laat je je kamer of studio netjes achter. Maar wat is ‘netjes’ precies? Dit zijn de meest voorkomende klussen die je moet doen:

  • je woonruimte schoonmaken en al je spullen weghalen, behalve als we hier andere afspraken over maken;
  • al het schilderwerk moet er netjes uitzien en er zit geen verf op bijvoorbeeld de stopcontacten;
  • alle schroeven, spijkers, haken, stickers en plakband weghalen.
Je huur opzeggen

Eerste opname en eindopname

Nadat je de huur hebt opgezegd, nemen we telefonisch contact met je op om af te spreken wanneer de beheerder langs kan komen voor de eerste en eindopname. Wanneer je niet opneemt, plannen we een afspraak in. Als het niet uitkomt op dat moment, laat het ons dan weten. Samen met de beheerder kijk je welke klussen je precies moet doen voordat je de sleutels inlevert.

Eerste opname

Vlak na je opzegging komt de beheerder bij je langs voor de eerste opname. Je krijgt dan een ‘opnamerapport’. Dat is een lijst waarop precies staat wat je nog moet doen. En wat het kost als je het niet zelf doet. Ook kijken we welke spullen de volgende huurder misschien over kan nemen.

Eindopname

Op de laatste dag van je huurcontract controleren we of je alle klussen op de lijst hebt gedaan. Handig: je kunt dan meteen je sleutels inleveren.

Overnames en uitstelregeling

Als je nog spullen ter overname in je kamer of studio hebt en er is op het  moment van jouw eindopname geen nieuwe huurder gevonden, dan kan je deze overnames eventueel nog kosteloos laten liggen. Dit heet een uitstelregeling.

Hoe werkt deze uitstelregeling? Je geeft bij de beheerder aan tijdens de eindopname dat er nog geen huurder bekend is en dat je graag de spullen ter overname wil laten liggen. Op het moment dat wij een nieuwe huurder vinden, laten wij deze contact opnemen met jou. Samen bespreek je of de nieuwe huurder de spullen wil overnemen. Neemt de nieuwe huurder spullen over, dan vullen jullie beiden het overname formulier in (deze vind je in de bevestiging huuropzegging). Dit formulier stuur je dan ondertekend naar info@vestide.nl. Wil de nieuwe huurder niets of niet alles overnemen, dan laten jullie dit beiden per mail aan ons weten. Wij maken met jou een afspraak voor een moment dat je de sleutel op kan komen halen, je hebt dan 24 uur de tijd om de kamer alsnog leeg te maken.

Sommige zaken worden door de Corona pandemie anders uitgevoerd dan normaal. Lees hier welke zaken dat zijn.

De eindafrekening

Dat klinkt misschien een beetje gevaarlijk, maar zo heet de laatste berekening van alles wat je nog moet betalen of juist terugkrijgt. Na je verhuizing kun je nog twee afrekeningen krijgen:

  1. ongeveer 2 of 3 weken na je verhuizing krijg je de eindafrekening, bijvoorbeeld met te veel of te weinig betaalde huur of de kosten van klussen die je niet zelf hebt gedaan;
  2. de servicekostenafrekening maken we eens per jaar, rond juni. Dus niet meteen na je verhuizing.