Gefeliciteerd aan iedereen die een woning toegewezen heeft gekregen in Haven! De selectie is nu afgerond en er zijn geen nieuwe aanmeldingen meer mogelijk. Alle belangrijke informatie over wonen in Haven vind je in de FAQ op deze pagina. Heb je het online webinar over de woningen in Haven gemist? Of wil je het webinar terugkijken? Hier kijk je het webinar terug.
Haven: room to breathe, space to grow
735 studentenwoningen op de TU/e campus beschikbaar vanaf zomer 2024!
Bekijk alle informatie over de woningen
Vragen over oplevering en verhuizing
Blauwe Loper.
Om bij de ingang van het TU/e-terrein te komen kun je de ingang aan de Insulindelaan/ De Zaale gebruiken door het adres 'De Zaale' te gebruiken. Vanaf daar leidt een tijdelijke bewegwijzering je naar de algemene parkeerplaats. Houd er rekening mee dat in de eerste twee weken van de inloopperiode de hoofdingang van het TU/e-terrein gesloten zal zijn voor auto's in verband met 'Park Hilaria'. Gebruik dus altijd de ingang aan het Insulindelaand/De Zaale.
De verhuisperiode voor Haven is van 5 tot en met 25 augustus. LET OP: voor Pollux geldt de periode 12 t/m 25 augustus.
Om de verhuisperiode te structureren, werken we met te reserveren tijdsloten.
Het gekozen tijdslot is ook de startdatum van je huurovereenkomst. Tijdens een tijdslot (08.30 - 13.30 of 13.00 - 18.00) haal je je sleutel op en heb je de mogelijkheid om je spullen te verhuizen naar je nieuwe woning.
Haven zorgt voor verhuismaterialen om de verhuizing te ondersteunen en te versnellen. Van 20 juni tot 28 juni om 17.00 uur kun je een tijdslot kiezen. Op 20 juni ontvang je van ons een e-mail met een link. Als je geen tijdslot kiest, wordt een tijdslot toegewezen (dit is dan ook de datum dat je contract ingaat!)
Dat is mogelijk, maar houd er rekening mee dat je buiten het tijdslot niet gebruik kan maken van de lift voor grote meubels. Je auto parkeer je op de openbare weg of parkeerplaats op het TU/e-terrein. Daarnaast zijn er 735 (en meer) andere nieuwe bewoners die ook aan het verhuizen zijn. Houdt rekening met elkaar en probeer zoveel mogelijk in je tijdslot te verhuizen, omdat je daar de ruimte en ondersteuning voor krijgt.
Er wordt slechts één auto (met aanhanger) of bestelbus toegelaten op de tijdelijke parkeerplaatsen tijdens de door jou gereserveerde tijdsperiode. Op het TU/e-terrein kun je zoveel auto's parkeren als je wilt.
Er zijn 7 tijdsloten per ochtend/middag voor Castor, 2 tijdsloten per ochtend/middag voor Terra en 12 dagdelen per ochtend/middag voor Pollux. Deze tijdsloten zijn alleen voor ongemeubileerde accommodaties. Daarnaast hebben we 15 tijdsloten per ochtend/middag voor gemeubileerde accommodaties.
Houd rekening met het verhuizen van grote meubels met de grootte van de lift. In de liften zijn houten wandplaten aangebracht ter bescherming. Daardoor zijn de liften tijdelijk kleiner dan normaal. De afmetingen zijn: 2.18m (D), 2.09 (H), 94cm (W). De entree van de lift is 85 cm breed.
Om de doorlooptijd op locatie zo soepel mogelijk te laten verlopen is ons advies om je pakketten thuis te laten bezorgen en deze tijdens je tijdslot mee te nemen naar je woning. Leveranciers hebben namelijk geen mogelijkheid om op het terrein te parkeren en je pakket moet vanaf de openbare weg worden geleverd.
Je kunt zo in de woning en hoeft niet te klussen. De betonnen wanden in de woning mogen niet geverfd worden. Om iets op te hangen aan de wand, is een schilderijplint aangebracht. Zelf boren in de muren om iets op te hangen is niet toegestaan.
Alle woonruimtes (kamers, studio's en appartementen) worden geleverd met gordijnen.
Vragen over verhuisfaciliteiten
Wanneer je op het terrein opkomt via de Insulindelaan kun je aan de rechterkant je auto parkeren. Daarna haal jij je sleutels op in The Haven Office (laagbouw, Terra) waar een aantal functies vanuit Woonbedrijf/Vestide aanwezig zijn: projectcoördinatoren, verhuurconsulenten, woonconsulenten, buurtbeheerders en de gastvrouw.
Daarnaast is er ook een uitgifte voor verhuismateriaal waar je bijvoorbeeld rolcontainers en verhuisdekens kan lenen.
Om het verkeer goed te reguleren zijn er ook verkeerregelaars aanwezig.
In de twee hoogbouw staan op de begane grond een liftbediende om de doorstroom te begeleiden. Per 3 verdiepingen zijn er verdiepingsverantwoordelijken aanwezig om te controleren op ordelijkheid en netheid.
Rolcontainers, dekens en 'verhuishondjes' ( een houten plank met wieltjes om meubels te verplaatsen) worden verstrekt. We helpen je om de verhuizing zo efficiënt en soepel mogelijk te laten verlopen (van aankomst ter plaatse tot het inpakken van je spullen in je accommodatie). We helpen je niet bij het verhuizen door bijvoorbeeld dozen/meubels te dragen.
Als je naar een gemeubileerde woning verhuisd dan mag je gebruik maken van verhuismateriaal en de lift voor personenvervoer.
Het is niet mogelijk om gebruik te maken van de tijdelijke parkeerplekken bij het gebouw. Deze zijn alleen bestemd voor de bewoners die naar een ongemeubileerde woning verhuizen. Je kan gebruik maken van de reguliere parkeerplekken op het TU/e-terrein.
Houd rekening met het verhuizen van grote meubels met de grootte van de lift. De afmetingen van de liften zijn (L)2.1 m x (B)1.1m x (H) 2.3 m.
Ja. Je kunt de lift gebruiken om na 25 augustus meubels te verhuizen.
Vragen over het huurcontract
We sluiten een campuscontract af. Dat betekent dat je voor de tijd dat je voltijd studeert op de TUe campus kunt blijven wonen in je kamer/studio/appartement.
Pas nadat alle matching events zijn geweest kunnen we de huurovereenkomsten gaan maken. De verwachting is dat we in juli gaan beginnen.
Je ontvangt voordat je de sleutel krijgt jouw huurovereenkomst. Controleer deze zorgvuldig, en stuur hem ondertekend retour binnen de opgegeven termijn. Je huurcontract gaat in op de inhuisdatum.
De datum van het tijdslot dat je kiest om in te huizen wordt ook de startdatum van jouw huurovereenkomst. Per dag zijn er beperkte plekken beschikbaar. De tijdslots worden beschikbaar gesteld nadat alle matching events zijn geweest.
Je stuurt het hele bestand terug waarin je eerste verhuurnota en je huurovereenkomst zit. In dat bestand moet je de Nederlandse versie van de huurovereenkomst ondertekenen en je kan een formulier voor de gewenste betaalwijze invullen en ondertekenen. Je mag dit hele bestand weer aan ons terugsturen en dit mag in 1 bestand.
Als je een document voor huurgewenning hebt gekregen, dan moet je deze ook ondertekenen en aan ons terugsturen.
Als je een brief voor inwoning hebt gekregen, deze graag ondertekenen en aan ons terugsturen.
Stuur deze documenten het liefst in 1 e-mail.
Als je minderjarig bent dan is het de bedoeling dat je zelf een handtekening zet en dat je een ouder/verzorger ook een handtekening laat zetten. Als je gevraagd is meerdere documenten te ondertekenen, dan geldt dat voor alle documenten waar je een handtekening onder moet zetten. Je ouder/verzorger hoeft niet aanwezig te zijn bij het ophalen van je sleutel.
Pas nadat alle matchingsavonden zijn geweest, kunnen we de huurovereenkomsten opstellen. We verwachten in juli te beginnen.
Je ontvangt jouw huurovereenkomst voordat je de sleutel krijgt. Controleer deze zorgvuldig en stuur hem ondertekend retour binnen de opgegeven termijn. Je huurcontract gaat in op de inhuisdatum.
De datum van het tijdslot dat je kiest om in te huizen, wordt ook de startdatum van jouw huurovereenkomst. Per dag zijn er beperkte plekken beschikbaar. De tijdslots worden beschikbaar gesteld nadat alle matchingsavonden zijn geweest.
Vanaf dit moment ben je een officiële overeenkomst aangegaan en gelden de afspraken die we in de overeenkomst hebben opgenomen. Als je je woning wil opzeggen in Haven dan kan je dit via onze website doen, maar je hebt altijd een maand opzegtermijn. Daarnaast is het goed er rekening mee te houden dat vanaf het moment dat je de huurovereenkomst hebt getekend, je inschrijftijd gereset wordt en terug naar 0 dagen gaat. Je hebt hierdoor minder mogelijkheden om via Vestide een andere woning te vinden.
Bewoners van Haven huren de woonruimte met een campuscontract. Dat houdt in dat je geen vaste einddatum in je contract hebt staan. Je mag blijven wonen zolang je nog voltijd studeert of PhD/PDeng bent aan de TUe campus. Als je klaar bent met studeren of geen PhD/PDeng meer bent dan moet je de woning gaan verlaten.
Voor de tussenliggende periode kunnen wij geen oplossing bieden.
Vanaf het moment dat je de huurovereenkomst hebt getekend, wordt je inschrijftijd gereset en gaat deze terug naar 0 dagen. Je gaat wel meteen weer nieuwe inschrijftijd opbouwen, je hoeft daar niets voor te doen.
De borg bedraagt 250 euro. Als het huurcontract ter ondertekening wordt gestuurd, zit daar een verhuurfactuur bij, waarin ook de waarborgsom is verwerkt. Deze factuur moet betaald zijn voordat de sleutels worden uitgereikt (of het digitale slot wordt geopend). Dit kan ook per pin op de dag zelf worden betaald.
Als je al in Haven woont en er komt een woonruimte vrij, dan krijg je voorrang op andere studenten die van buiten Haven komen. Je kunt dan doorverhuizen van een kamer naar een studio of appartement, of van een studio naar een appartement. Hiervoor dien je te reageren op de advertentie op vestide.nl
Vragen over huurtoeslag en huurgewenning
Je kunt huurtoeslag aanvragen als je huur niet hoger is dan € 879,66 (prijspeil 2024). Er wordt ook gekeken naar je inkomen. Ben je tussen de 18 en 23 jaar? Dan mag je huur niet hoger zijn dan € 454,47.
LET OP: huurtoeslag is niet alleen op basis van de huurprijs. Je persoonlijke situatie speelt hier ook een rol in. Op www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/huurtoeslag/huurtoeslag vind je meer informatie. Je kunt hier ook een proefberekening maken.
Als je onder de 23 jaar bent, dan gelden er andere huurtoeslag grenzen dan wanneer je ouder dan 23 jaar bent. Om ervoor te zorgen dat de huurprijs passend is zodat het mogelijk is om huurtoeslag aan te vragen verlagen wij tijdelijk de kale huurprijs. Wanneer je 23 jaar wordt, passen we de huurprijs weer aan naar de normale huur. Je houdt dan nog steeds de mogelijkheid om huurtoeslag te ontvangen. Dit doen we alleen bij de studio’s.
We hanteren als peildatum 1 september 2024 om je leeftijd te bepalen hiervoor.
Om de huurgewenning te kunnen verwerken hebben we dit vanuit een ander systeem moeten doen. We hebben eerst de huurgewenning moeten verwerken voordat we je huurovereenkomst hebben kunnen maken met de juiste (huur)prijzen. Als je de huurovereenkomst nog niet ontvangen hebt, dan ontvang je die binnen een aantal dagen.
Vragen over de huurprijs en servicekosten
De huurprijs en maximale servicekosten vind je op de pagina's over de woningtypes. Bij groepswoningen, studio's, appartementen.
Vaste servicekosten
Lampenfonds
Glasfonds (breuk)
Rioolontstoppingsfonds
Stoffering (vloerbedekking, behang, posterlat, gordijnen)
Meubilering (community spaces / gedeelde ruimtes voor alle bewoners)
Onderhoud gedeelde ruimtes voor alle bewoners
Huurdersabonnement
SLA (parkmanagement) (kosten pro forma tarievenblad parkmanagementregeling)
Verrekenbare servicekosten
Elektriciteit gemeenschappelijke ruimte (torens)
Glasbewassing collectief (algemene binnenbeglazing torens)
Glasbewassing onbereikbaar glas collectief en individueel (kosten installatie WB)
Schoonmaak algemene ruimtes torens (gedeeld door alle bewoners behalve fietsenstalling)
Water individueel (eigen aansluiting studio en appartement) (meter Brabant Water)
Water gemeenschappelijke ruimte
Gemeentelijke verontreinigingsheffing
Mediadienst (dit is het internet/wifi)
Elektriciteit via bemetering
Spreek/luisterverbinding lift (torens)
Administratiekosten 5%
Voor de gemeubileerde eenheden komt er nog bij in de vaste servicekosten:
Meubilering voor de individuele ruimte
Witgoed (koelkast/vriezer + magnetron/oven) bij gemeubileerde studio’s en appartementen
De 1e keer moet je de betaling zelf overmaken. Bij je huurovereenkomst zit een eerste verhuurnota met daarin het bedrag dat je moet overmaken.
Als jouw ingangsdatum op of na 15 augustus is, dan betaal je bij de eerste verhuurnota 15 - 31 augustus en je betaalt ook de maand september al. Dit komt doordat de betalingen van de maand september dan al verwerkt zijn en je anders geen bericht krijgt om september nog te betalen. Deze betaling moet gedaan zijn voordat je je sleutels komt ophalen.
Voor de volgende betaling kan je kiezen voor een automatische incasso of een accept e-mail. De huur moet betaald zijn voor de 1e van de maand. Als je kiest voor automatische incasso, dan zal de incasso een paar dagen voor de 1e van de maand plaatsvinden.
Vragen over de sleuteluitgifte
De verhuisperiode voor Haven is van 5 tot en met 25 augustus. LET OP: voor Pollux geldt de periode 12 t/m 25 augustus.
Om de verhuisperiode te structureren, werken we met te reserveren tijdsloten.
Het gekozen tijdslot is ook de startdatum van je huurovereenkomst. Tijdens een tijdslot (08.30 - 13.30 of 13.00 - 18.00) haal je je sleutel op en heb je de mogelijkheid om je spullen te verhuizen naar je nieuwe woning.
Haven zorgt voor verhuismaterialen om de verhuizing te ondersteunen en te versnellen. Van 20 juni tot 28 juni om 17.00 uur kun je een tijdslot kiezen. Op 20 juni ontvang je van ons een e-mail met een link. Als je geen tijdslot kiest, wordt een tijdslot toegewezen (dit is dan ook de datum dat je contract ingaat!)
Omdat we het inchecken zo spoedig mogelijk willen laten verlopen willen we je vragen de eerste verhuurnota zelf al over te maken. Zo kunnen we al zoveel mogelijk voorbereiden voor je komst. (Alle gegevens om de betaling te kunnen doen kan je vinden in de e-mail met je huurovereenkomst) We verzoeken je de eerste verhuurnota over te maken op ons rekeningnummer: NL90INGB0003408435 t.n.v. Stichting Woonbedrijf SWS.Hhvl o.v.v. je klant- en contractnummer. Deze nummers vind je bovenaan bij je huurovereenkomst.
Cash betalingen zijn niet mogelijk. Je kan eventueel contant geld via GWK Travelex (ze hebben een vestiging op het station) aanbieden en dat zij je betaling overboeken.
Je haalt je sleutel op in het Haven kantoor in de laagbouw (Terra) tijdens jouw tijdslot. In de nieuwsbrief lees je hier meer over.
Kom alleen je sleutels ophalen tijdens het gekozen tijdslot. En neem een ID kaart/paspoort of rijbewijs mee, zodat we je identiteit kunnen controleren. Ook is het fijn als je ter plekke bij je bankieren app kan, mochten we je betaling nog moeten controleren.
Als je later dan 25 augustus verhuist dan kies je het tijdslot op 26 augustus. Tijdsloten voor verhuizingen na 25 augustus zijn fictief, we moeten namelijk alleen weten dat je na de 25e verhuist. Bijvoorbeeld: als je op 10 september wilt verhuizen, kies je ook een tijdslot op 26 augustus. Dit is tevens de startdatum van je huurcontract.
Let op: vanaf 26 augustus loopt het proces via de reguliere weg. De sleutels haal je op bij ons op kantoor (Wal 2) en er zijn geen faciliteiten ter ondersteuning meer aanwezig op locatie.
Ja, dat kan. Mail de naam en geboortedatum naar haven@vestide.nl. De gemachtigde dient een identiteitsbewijs mee te nemen bij het ophalen van de sleutel.
Maar je kan de sleutels na 26 augustus ook zelf ophalen in het Woonbedrijf en Vestide kantoor. Adres: Wal 2, 5611 GG Eindhoven.
In drie weken tijd verhuizen 735 en meer nieuwe bewoners naar hun woning. Om dit zo gestructureerd en soepel te laten verlopen creëren we met de tijdsloten een verspreiding over deze periode. Hierdoor voorkomen we grote drukte op de locatie, de parkeerplaatsen en bottlenecks bij de liften. En heb je meer tijd om elkaar te leren kennen! 😊
De studio’s en kamers krijgen één tag. Appartementen krijgen twee tags. Daarnaast kun je een digitale app downloaden. Dit is de reserve sleutel. De handleiding voor het installeren van de app ontvang je bij je huurovereenkomst.
Vragen over inschrijven bij de gemeente
Voor meer informatie hierover kan je kijken op de website van de gemeente: https://www.eindhoven.nl/stad-en-wonen/verhuizen/verhuizen-binnen-of-naar-eindhoven
De straat van Haven heet Blauwe Loper, de postcode is 5612 TA.
Vragen over de woningtypen
Blauwe Loper
In een appartement kun je alleen met iemand anders wonen.
Let er wel op dat tenminste één van jullie voltijd studeert of gaat studeren op de TU/e-campus of PhD’er of PDeng is (eerste huurder). De tweede bewoner moet een voltijdstudie in Nederland volgen. Voor PhD’er en PDeng geldt dat de tweede bewoner ook een wettelijke partner (een in Nederland erkent huwelijk of geregistreerd partnerschap wat ingeschreven is het BRP) mag zijn.
In het geval dat de eerste huurder verhuist en de tweede huurder niet een studie op de TU/e campus volgt, moet de tweede huurder ook het appartement verlaten. Overname van het contract is niet mogelijk door de tweede huurder indien de studie van de tweede huurder zich niet op de TU/e campus bevindt.
Nee, het is een open ruimte. Er is een gedeeltelijke afscheiding, maar de ruimte is niet volledig af te sluiten. De appartementen hebben een scheidingsmuur tussen de woonkamer en de slaapkamer. De appartementen zijn voorzien van een tweepersoonsbed.
Nee dat is niet toegestaan. Alleen de appartementen zijn voor 2 personen.
De keuken van de gemeenschappelijke ruimte heeft een elektrisch fornuis en een afzuigkap.
Keukens groepswoningen hoogbouw
Er is in de keuken een aansluiting voor het plaatsen van een vaatwasser.
Keukens groepswoningen laagbouw
Er is een inpandige trapkast met een aansluiting voor wasmachine en droger.
Afbeeldingen van de keukens:
Keuken in groepswoning met 8 personen (laagbouw, Terra)
Keuken in groepswoning met 6 personen (laagbouw, Terra)
Keuken in groepswoning met 6 personen
Keuken in groepswoning met 4 personen
De keuken bestaat voor de gemeubileerde studio's uit een elektrisch fornuis, een afzuigkap, een combimagnetron en een koelkast met vriesvak.
De ongemeubileerde studio's hebben een elektrisch fornuis en een afzuigkap.
Afbeeldingen van keukens in een studio:
Keuken in studio
Keuken in studio (met apparatuur)
De keuken bestaat voor de gemeubileerde appartementen uit een elektrisch fornuis, een afzuigkap, een magnetron en een koelkast met vriesvak.
De ongemeubileerde appartementen hebben een elektrisch fornuis en een afzuigkap.
Afbeeldingen van keukens in appartement:
Keuken in appartement
Keuken in appartement (met apparatuur)
De algemene woonkamer van een groepswoning is niet ingericht of voorzien van verlichting of aanvullende apparaten.
Ja, individuele kamers in groepshuizen hebben een apart slot dat alleen toegankelijk is voor de huurder van die specifieke kamer.
Ja, in de gemeubileerde accommodaties voorzien we de eerste huurders van een zogenaamd 'linnenpakket', dat bestaat uit:
Hoeslaken
Dekbedovertrek met kussensloop
Molton
Kussen
Dekbed
Vragen over leefregels
Het mag in een studio of appartement, maar moet wel aangevraagd worden en geen overlast veroorzaken.
Vragen over de community app
Er is een Area of People-platform voor communicatie tussen de bewoners. Je kunt hier berichten naar elkaar sturen en een evenementenkalender maken.
De Area of People-app zal door de hele community binnen Haven worden gebruikt als een volledig functionerende applicatie voor de bewoners.
De Area of People-app wordt niet gebruikt als het belangrijkste contactkanaal voor bewoners; bestaande diensten zoals de Woonbedrijf-website, e-mail, telefoon, enzovoort blijven de belangrijkste communicatiekanalen om in contact te komen met Woonbedrijf / Vestide voor service- en/of reparatieverzoeken.
Vragen over internet en verwarming
Er is een internetaansluiting aanwezig in je eigen woonruimte.
Elke huurder krijgt hetzelfde pakket voor €17,28 per maand. Je kunt niet voor bijvoorbeeld alleen internet kiezen. Het pakket staat ook elk jaar op de servicekostenafrekening.
Er is vloerverwarming aanwezig. Verder is er een radiator (elektrische designradiator) in de badkamer. Voor energiekosten betaal je een maandelijks voorschot. Dit maakt onderdeel uit van de servicekosten die je maandelijks betaalt.
Vragen over was- en schoonmaakvoorzieningen
Er is geen aansluiting aanwezig voor een eigen wasmachine in de verschillende woningtypes. Je kan je was doen in de gezamenlijke wasmachines en drogers in Castor (eerste verdieping) en Pollux (begane grond). Dit tegen een kleine vergoeding van €3,- per wasbeurt.
In laagbouw Terra kunnen groepen een eigen wasmachine en droger plaatsen.
Alleen de gangen en grote gemeenschappelijke ruimtes worden schoongehouden; jouw eigen woonruimte niet.
Vragen over parkeren
Fietsen kunnen worden gestald in de gemeenschappelijke fietsenkelders. De fietsenrekken zijn niet genummerd.
In de fietsenstalling is er alleen ruimte om je fiets te stallen, scooters kunnen daar niet geparkeerd worden. Er zijn een aantal punten waar je een elektrische fiets kunt opladen. Het stroomverbruik hiervoor loopt via een aparte meter. Hoe dit afgerekend moet worden is nog niet geregeld.
Er is geen parkeergarage voor auto's. Auto's moeten buiten geparkeerd worden in de daarvoor bestemde parkeervakken op de TU/e campus. Dat is betaald parkeren dat je via de TU/e moet aanvragen. Hier lees je meer over parkeren op de TU/e campus.
Ontdek Haven
Vragen over de matching avond
Op de matching avond leer je jouw toekomstige buren en/of huisgenoten kennen.
Het doel is dat jij een fijne groep vindt om samen buren of huisgenoten mee te worden. Je antwoorden op de vragenlijst bij de inschrijving via de advertentie worden gebruikt als uitgangspunt voor het matchingsproces.
Een matchingsavond is een leuke avond waar jij je toekomstige buren leert kennen. Echter is het niet verplicht. Als je niet beschikbaar bent, kun je aansluiten bij de online matchingsavond, of anders als die dag ook niet uitkomt voor jou, kan je in je eigen tijd de opname van de online matchingsavond kijken.
60 = Castor (west), 66 = Pollux (oost), 61-65 = Terra.
Bijvoorbeeld: 60-11-07 = Castor (west), 11e verdieping, woonruimte nummer 7.
Het getal in het midden is de verdieping bij de hoogbouw, bij de laagbouw is het het huisje.
Alle studenten zijn ingedeeld op basis van wat ze hebben ingevuld in de vragenlijst bij het reageren op hun woning. Hierbij is rekening gehouden met of je hebt aangegeven met bepaalde vrienden te willen wonen, of je in de hoogbouw of laagbouw wilt wonen, en wat je voorkeuren zijn voor wonen in een community. Helaas konden we echter niet met ieders voorkeuren rekening houden.
Alle studenten zijn ingedeeld op basis van wat ze hebben ingevuld in de vragenlijst bij het reageren op hun woning. Hierbij is rekening gehouden met of je hebt aangegeven met bepaalde vrienden te willen wonen, of je in de hoogbouw of laagbouw wilt wonen, en wat je voorkeuren zijn voor wonen in een community. Helaas konden we echter niet met ieders voorkeuren rekening houden.
Voor de matchingsavond krijgt iedereen die is ingedeeld bij deze avond een e-mail met de toewijzing van je huisnummer en een formulier om formeel je huisnummer te accepteren. Dit formulier dien je uiterlijk twee dagen na de matchingsavond in te vullen; voor de matchingsavond van 17 juni is dat dus 19 juni.
Je kunt het formulier invullen via je mobiele telefoon. Door je reserveringscontract te ondertekenen, geef je aan dat je de intentie hebt om in Haven te wonen. Het verplicht je echter niet tot het ondertekenen van je huurovereenkomst.
Er is geen gelegenheid om de woonruimte te bezichtigen, er zijn wel video's gemaakt die de woonruimtes laten zien. Inmeten van de woonruimte is ook niet mogelijk, alle woonruimtes zijn al voorzien van een vloer.
Haven omvat 735 studentenwoningen, studio’s en appartementen verdeeld over de torens Castor en Pollux en laagbouw Terra. In ieder gebouw vind je verschillende gemeenschappelijke ruimtes die toegankelijk zijn voor alle bewoners. Verder zijn er regelmatig community events om je buren te leren kennen. De commissies binnen Haven organiseren en regelen zelf van alles wat bij community living komt kijken. Vanaf de start van het project werkt Vestide in co-creatie samen met studenten.
Op de hoogte blijven van dit project en de verhuurprocedure? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Heb je nog vragen over Haven?
Stel jouw vraag via onderstaand contactformulier, dan komen wij zo snel mogelijk bij je terug. Als onderwerp selecteer je ‘Haven’.