Logo Vestide - Wonen voor studenten
Vind hier je kamer

NL

/

EN

Huurprijs

Natuurlijk houden we je huurprijs zo laag mogelijk. Maar waar betaal je eigenlijk voor? Dat leggen we je hier uit.

KALE HUUR/ NETTO HUUR

De kale huur of netto huur betaal je voor je kamer of studio en de gemeenschappelijke ruimtes. De ruimte en ‘de stenen’ dus.

HOE BEPALEN WE JE KALE HUURPRIJS?

De prijs hangt af van een aantal zaken. Onder meer:

  • De grootte van je kamer of studio;

  • De voorzieningen in je eigen kamer of studio;

  • De gedeelde ruimtes en voorzieningen daarin;

  • De locatie.

We berekenen je huurprijs volgens het stelsel van WoningWaardering dat de Huurcommissie heeft opgesteld. De Huurcommissie geeft daarbij de maximaal redelijke kale huurprijs aan die bij je woning of kamer past. Wil je dat zelf eens narekenen? Doe dan de Huurprijscheck.

Alle kamers en studio’s van Vestide hebben een kale huurprijs die ruim onder dit maximum van de huurcommissie ligt.

JAARLIJKSE HUURVERHOGING

Woonbedrijf houdt zich bij het bepalen van de jaarlijkse huurverhoging aan de wet. De overheid bepaalt de maximale huurverhoging. Die is in 2024 5,8% voor sociale huurwoningen. De huurverhoging voor jouw kamer is dit jaar 5,7%. Hieronder lees je er meer over.

Neem gerust contact met ons op

Vind je het antwoord op je vraag hier niet? Vul dan het contactformulier in. Je krijgt dan binnen 2 werkdagen antwoord. Je kunt ons ook bellen op 040 297 93 80. Je bereikt ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. In de periode tussen 15 en 26 april krijgen we veel telefoontjes over de huurverhoging. Houd daarom rekening met een langere wachttijd dan anders.

SERVICEKOSTEN EN HUURPRIJS

Naast de kale huur betaal je servicekosten voor een aantal diensten. Bijvoorbeeld voor het wassen van de ramen, voor je internetverbinding en soms voor water, gas en energie.

Maandelijks betaal je een voorschot. Daarna berekenen we per kalenderjaar hoeveel kosten we echt hebben gemaakt. Hiervan krijg je elk jaar vóór 1 juli bericht van ons. Was je voorschot lager dan de gemaakte kosten? Dan betaal je het verschil alsnog aan ons. En als je meer hebt betaald, dan krijg je het verschil natuurlijk gewoon terug.

We maken ook meteen een berekening van je voorschot voor de servicekosten voor het komende jaar.

Alles over servicekosten

ALL-IN HUURPRIJS VOOR GEMEUBILEERDE WOONRUIMTE

Voor een deel van de woonruimtes werken we met een all-in huurprijs. Dat zijn de gemeubileerde kamers en studio’s.

Het woord ‘all-in’ zegt het eigenlijk al: alles zit in deze huurprijs: de woning zelf, het onderhoud, gas, water en elektra, internet en televisie, de meubels en de inboedel. Je krijgt hiervan geen afrekening.

Er zijn twee uitzonderingen:

  • Soms betaal je wel apart voor het gebruik van de wasmachines;

  • Als jij een contract hebt zonder een vaste einddatum, krijg je wel elk jaar een afrekening van de servicekosten.

PARKEERPLAATSEN

We hebben niet zoveel parkeerplaatsen en garages voor studenten. Maar bij sommigen wooncomplexen hebben we ze. Als je in zo’n wooncomplex woont en kan aantonen dat je in het bezit bent van een auto, dan kan je zo’n plaats huren, tegen een betaalbaar tarief per maand.

Logo Vestide

Over ons

Openingstijden

Woonwinkel: werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

Telefonisch: werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur. Bij spoed 24/7 bereikbaar.